Les voortgang:

Nu we Office 365 ontdekt en onderzocht hebben switchen we naar de ‘tegenhanger’, namelijk
G Suite (voorheen Google Apps) van Google. Ook met dit pakket kun je weer de hele basis van een (online) samenwerking opzetten. Van e-mail(beheer), tot agendabeheer, documenten delen en bewerken, etc. etc. Ook hier geldt: je kunt G Suite inzetten voor iedere samenwerking: met een of twee mensen (opdrachtgevers, MKB bedrijf) tot in grote (internationale) organisaties.

Ook in deze les beginnen we met de basis. De aanschaf, het account en het Google Admin. Zodat jij ook dit pakket kunt inrichten en beheren voor jouw organisatie. Daarnaast gaan we de eerste apps in G Suite ontdekken en ga je in het werkboek weer een onderzoek instellen naar G Suite: past dit pakket (beter) bij jouw organisatie? Waarom zou je G Suite kiezen, waarom niet.

Kijk desnoods de intro video van deze module nog even terug. Dan heb je alle verschillen tussen Office 365 en G Suite weer helder op je netvlies.

 

  Werkboek module 1 – Les 3

 

 

Aanschaf & Account

 


Google Apps

 


Google Admin

 


G-mail, Documenten, Spreadsheets, Presentaties, Agenda